لبخنـــــــــــد ژکـــــــــــوند ــــک مـــــــادامــــــ

زَنیــــ اینجاستــــ کــِــ میــــ خواهـَـــــد لَبخَنــــــــد بـِـــــــزَنَد :)

لبخنـــــــــــد ژکـــــــــــوند ــــک مـــــــادامــــــ

زَنیــــ اینجاستــــ کــِــ میــــ خواهـَـــــد لَبخَنــــــــد بـِـــــــزَنَد :)

آیا ما روشنفکریم؟!!



سلام!


روزی که ع.ارف کناره گیری کرد دوستم مسیج زد که : ع.ارف بر اساس خرد جمعی!!! کناره گیری کرد و اسطوره شد ، چن روز قبلش وقتی اومده بود مشهد بم گف بیا بریم گفتم "ش" جان عزیزدلم به من پول هم بدن حاضر نیستم اینجور جاها بیام .از اون اصرار و از انکار ... خلاصه اینکه در جواب مسیجش گفتم "ش" جان تصدقت خرد جمعی کیلو چنده آخه؟؟!!! باز میگفتی مصلحت جمعی یه چیزی که یه طومار 6-7 صفحه ای برای من فرستاد و منم دیدم با این بشر نمیشه بحث کرد و بیخیال شدم ؛ راستش خودمم نه تنها حوصله اینجور بحثا رو ندارم که اطلاعاتمم برای بحث کافی نیست و در تخصصم نیست اما این دوست من کلا تو خط افراط و تفریطه، مثل خیلی از ما ایرانی ها، که حالا بگذریم... 


ذهنم این روزها بدجوری رجوع کرده به حافظه تاریخیش و مدام داره گذشته سی.ا.سی رو شخم میزنه. از وقتی طرفداری دوستان و روشنفکرانو از ر.وح.انی دیدم و مسیج هایی که واسم میومد من باب این مسئله که رو.ح.انی فرزند خلف خ.ا.تمی ِ ، یاد دور دوم ریاست جمهوری خ.ا.تمی افتادم که ما ملت چقدر واسش جک میساختیم ،من اون موقع بچه بودم اما خیلی چیزا رو خوب یادمه ، اونموقع سریال زیر آسمان شهر پخش میشد و یکی از شخصیت ها اسمش بهرز خالی بند بود که بش میگفتن پیرپکاجکی ، دقیقا همین شده بود لقب خ.ا.تمی و لعن و نفرینی بود که ملت نثارش میکردن اما حالا ما ها شدیم طرفدار پروپا قرصشو اون شده فرشته نجات ملت و چه قربون صدقه هایی که نثارش نمیشه!!! اون آدم عوض شده ؟؟!!! چیزیش تغییر کرده؟؟!!! 


تو همون دوران بود که از ثروت بی کران رف.سن.جانی میگفتن و این که همه چی دست اونو بچه هاشِ ، همه ازش میترسن و چه جک ها که براش ساخته نمیشد ، دقیقا مثل خ.ا.تمی ، و حالا چه طرفداری ها و حمایت هایی که ازش نمیشه ...این آدم همون آدمه ، با همون ثروت، با همون بچه ها ،با همون قدرت...چی تغییر کرده؟؟!!!


از وقتی یادم میاد همیشه گفتیم و میگیم که آ.خو.ند ها سی.اس.تو و مم.لکتو به گند کشیدن و همیشه بد و بیراه بود پشت سرشون ، اما حالا ما این آدم ها رو انتخاب میکنیم ، ازشون اسطوره میسازیم ، بالا بالا ها میشونیمشون ، میگیم نه! فرق دارن اینا با اونا... چی عوض شده؟؟؟!!!


یاد تاریخ می افتم و مشروطه و مشروطه خواهان روشنفکر و درگیریها و مشکلات اون دوران ... به روشنفکرانی که خودشون رو بحق میدونستن در عقل کل بودن در امور و تصمیمات و انتخاب های مشروطه و فکر می کنم به عاقبت کار مشروطه و شباهت عجیبش به الان ... به خودمون ...به انتخاب هامون ...


دارم به این فکر میکنم که چی شد که ما اینقدر عوض شدیم؟؟!!! شرایط؟؟؟!!! آره شرایط کاملا عوض شده اما آیا شرایط ، آدم ها رو هم عوض میکنه؟؟!!! تفکرات یکسان در طول شرایط تغییر میکنن؟؟!! بدها خوب و خوب ها بد میشن؟؟!!! 

نمیدونم...


فقط اینو میدونم که ما ایرانی ها آدم های عجیبی هستیم ، خیلی عجیب ... و خیلی وقت ها بنا بر شرایط همه چیز و زیر پامون میذاریم حتا عقایدمون رو تا فقط رنگ جماعت باشیم ، ما خیلی زود بازی میخوریم ...خیلی زود آلت دست چن نفر میشیم... خیلی زود خفه میشیم... خیلی زود خودمون رو با هر شرایطی وفق میدیم ، یا حداقل اع.تراضی نمیکنیم...

عادت های خوب زیاد داریم اما عادت های بد هم کم نداریم... 



+ این روزها از این که صدا.و.سیما من و ملتمو خر فرض میکرد حالت تهوع بم دست میداد

++ من از خر فرض شدن بیزارم...بی نهایت بیزار...

+++ لطفا نوشته هامو بذارید به حساب غرغرهای ناشیانه یک دختر بیست و یک ساله...بی هیچ قصد و غرضی

++++ میترسم از این روشنفکر بازی های خودمون...


پی.عذرخواهی.نوشت : قرار بود اینجا فقط محلی برای طنز باشد و لاغیر ولیکن اینقدر توی این روزها ذهنم درگیر بود که آروم نمیگرفت...




نظرات 9 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 26 خرداد 1392 ساعت 02:37

وای ... چه قدر ناراحت...؟
نمیدونم از کجا شروع کنم به صحبت.
میشه بگید چرا صداوسیما ما رو خر فرض کرده؟ مگه چی کار کرده؟

نباید ناراحت باشم؟؟!!!!

نمیدونم دقت کردین یا نه اما توی مصاحبه ها ، توی روزهای عادی هیچوقت دختریو با مانتو کوتاه ، ناخن لاک زده ، آرایش و موهای بیرون نشون نمیدن اما توی این روزها فقط همینا بودن که نشون داده میشدن که مثلا بگن ما خیلی اکیم :)
این ینی خر فرض کردن ملت

دختری از یک شهر دور یکشنبه 26 خرداد 1392 ساعت 07:52 http://denizlovee.blogsky.com/

آخ قربون آدم چیز فهم!
منم دقیقل همینا رو نوشته بودم توو وبلاگم اما یکم تندتر که بنده رو فیلتر کردن!
میدونی کیانا احساس میکنم رو.حانی آدم خوبی نیس! من حس ششم قوی ای دارم!‌اشتباه هم نمیکنم! داره دروغ میگه میبینم!
اصلا من اینو درک نمیکنم که بابا این خا.تمی و رف.سنجانی مگه خیلی درست و حسابی اند که حالا این یکی خوب باشه؟
آدمها آلزایمر شدید گرفتن تاریخ یادشون رفته! مشکل ملت ما اینه که تاریخ نمیخونند و از زندگی این افراد خبر ندارن...

وقتی گفتی راچع به ر.ا.ی نوشتی حدسم همین بود که نظر توم مث من ِ

منم همین حسو دارم هاله ...بدجور این حسو دارم
میدونی قصد توهین ندارم اما هربار که دیدمش یاد "گربه نره " توی داستان پینوکیو افتادم چهره ، رفتار ..حرف ها ...

نمیدونم..نمیدونم ما چمون شده ...

"من" یکشنبه 26 خرداد 1392 ساعت 11:00 http://yekmanedigar.blogfa.com/

هیچ کس عوض نشده دوست خوبم. ملت بعد از بدبختی هایی که کشیدن راضی شدن از بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنن.

اما از نظر من این انتخاب بین بدترین ها بود نه بین بد و بدتر

Inblue یکشنبه 26 خرداد 1392 ساعت 11:06 http://inblue.blogsky.com

هم رنگــ جماعت میشـیم :) نکتــه خوبی ِ ! همرنگـــ ... اتحــاد ... شاید روزی انقــلاب !

حق میدم بهت الانــم هیچکس راضی نیست ، همـه میترســیم زندگـی توو این مملکتـــ ترسناکـــ ِ

ولی سعی میکنیم امیدوارانه نگـاه کنیم ...

خا.تمی رو یادته ؟ چقدر اوضاعمون با الان فرق داشت ؟ خیلـــی ... خیلـــــی زیاد ( نمیتونین اینو انکار کنین )

ما کف خواسته مون همون دوران ِ ...

امیـــدواریم ما و تنهــا چیزی ِ که برامون مونـــده

و خواهشــاً مسائل داخلــی رو مد نظر قرار ندیـــم ! وضعیت ما تو منطقه اصلا خوب نیست ... اصلا ...

شاید روی کار اومدن کسی جز روحانی میتونست این وضعیت و بدتر کنه و بحث تمامیت ارضی بیشـتر مطرح کنه ...

+ همه میدونیم هر کی به دست این نظ.ام روی کار بیـاد از خودشونِ ولی حداقل دنبال یه آدم ملایم تریم .



+ عارفــــ مرد بود ، ♥

نه فرناز این همرنگ بودن به معنای اتحاد نبود ... مردم ما عرضه انقلاب ندارن

نمیتونم امیدوار باشم .
مسئله کلی تر جداسازی خارج و داخله فرناز ، خیلی عمیق تره ...

میدونی روحانی یکی از کسانی بود که تو سال 88 با حکم تیر موافقت کرد؟؟!!!

عارف مرد که نبود هیچ یه ترسو بزدل بود ، طبق دستور کنار رفت نه خواست خودش ،اینو صراحتا گفت :)

Inblue یکشنبه 26 خرداد 1392 ساعت 11:07 http://inblue.blogsky.com

تــکـــــبــــــیـــــــــر :))))

+ برا خودم

:)
:-*

عزیزم نه جنایتای رف سن جانی فراموشمون شده ونه دوران خا تمی...
فقط یکی اومد بدتر از هر بدی... و ما فهمیدیم اونا چقدر خوب بودن در برابر این بـــــــد...
فقط همین...
در نهایت همشون به فکر منافع خودشون... ماها همه وسایلیم برای رسیدن اونا به اهدافشون

همین مسئله من همینه که اونا به فکر منافع خودشونن اما این وسط ماییم که نابودمیشیم
این اسطوره سازی ها رو نمیفهمم این خوشحالی مردممو نمیفهمم

Inblue سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 03:19 http://inblue.blogsky.com

تـوو فضای بلاگ بحث سیاسـی نمیکــنم ...

ولی کلا باهات مخالــفم .

+ برا اینکه با حق تیر موافقت کرده میشه منبع بدی ؟

نه نمیشه منبع بدی اما میشه یه گوشه از ماجرایی که الان مردم ب خاطرش اون انخاب کردن
میفهمی منظورمو؟؟؟!!!
این همه تناقض برای من یکی قابل هضم نیست

جزیره چهارشنبه 29 خرداد 1392 ساعت 11:09

خر کیه؟

چی میگه ؟؟؟!! :دی

"ش" جان! :D چهارشنبه 29 خرداد 1392 ساعت 19:53

غیبت نکن
بازم میگم خرد جمعی
افراط و تفریطم خودتی

:))))))))))))))
"ش" جانم تو حلقمممم :دی :-*

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد